Skip to content

Mi ez a kódbeolvasós, mobil alkalmazás projektem most karácsonykor?

Mindig próbálok valamit újítani. A kezdetek óta foglalkoztat a digitalizáció és minden innováció, amelyek alkalmazhatók a címkegyártás, jelöléstechnika területén és a kapcsolódó ágazatokban.

Az emberek kapcsolata és vásárlói bizalma a termékeken lévő címkéken keresztül alakul ki. 

Fogyasztási szokásaink átalakulásával és az online csatornák használatával ez a kapcsolat összetettebb és intenzívebb lett. Fenttarthatóbb és tudatosabb döntéseket hozunk és ehhez azonnal elérhető és releváns információra van szükségünk.

Elindult egy globális folyamat, amely a digitális termékútlevélről (DPP) szól.

A DPP tulajdonképpen minden információt összegyűjt az ellátási láncról a termékek előállításától a késztermékig, és azt digitálisan megjeleníthetővé teszi egy kód vagy adathordozó segítségével. A termékről egy leolvasás során megtudhatjuk a nyersanyagok származási helyét, a hulladékfelhasználását, megismerhetjük az előállítási- vagy logisztikai folyamatokat, de akár azt is megtudhatjuk, van-e aktuális promóció az adott termékhez.

Egy digitális adathordozó beolvasásával a termék teljes életútját és az összes olyan termékhez kapcsolódó információt elérhetővé tesszük, amely a tudatos döntéséhez szükséges.

Ezt a karácsonyi adományozó online felületet is egy ilyen platformon készítettem el, amelyhez egyedi QR kódot és NFC címkét társítottam. A kártyán lévő adathordozó felismerte az alkalmazást, majd azonosította és regisztrálta az adományodat.

Ez az alkalmazás számos más felhasználási területen is hasznos lehet.

  • termék hitelesítés
  • élő adatok, hol hányszor olvasták le a címkén a kódot
  • digitális termékinformációk
  • mérhető márkaélmény, elköteleződés
  • kontextus szerinti kereskedelem: azonnali élmény alapján realtime rendelés

(Személyes adataiddal természetesen semmilyen módon nem élünk vissza!)

Egyre több hasonló innovatív megoldás érhető el a piacon, amelyekkel közvetlenül a vásárlói döntés pillanatában – egy digitális címkén vagy jelölésen keresztül – termékeidhez kapcsolódó információkat, szolgáltatásokat tehetsz elérhetővé.

  • törvényileg kötelező információk digitális megjelenítése, amelyhez a fizikai címke nem elég
  • teljes termékéletútról – DPP
  • termék logisztikai nyomkövetése
  • termékeredetiség igazolása, márkavédelem
  • felhasználással kapcsolatos kiemelt tartalmak
  • a termék összekapcsolása más termékekkel és online szolgáltatásokkal
  • termékvisszahívás
  • nyereményjátékok, promóciók, akciók
  • marketing kampányok támogatása

Meggyőződésem, hogy fokozatos, de elkötelezett digitalizációs stratégia kialakításával Te is felkészítheted vállalkozásodat a jövőben megjelenő EU-s direktívákra és számos területen piaci versenyelőnyhöz juthatsz.

Független tanácsadóként támogatni tudlak célkitűzésedben – folyamataid átgondolásában és a jó eszközrendszer kiválasztásában.