Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.
A termékcímke felértékelődése egy új fogyasztói kultúrában
A szakirodalmi áttekintés és kutatások alapján állíthatjuk, hogy egyre növekvő arányban igényelnek információt a vásárlók a termékekről. Ennek pedig az egyik legfontosabb forrása a terméken és a csomagoláson elhelyezett termékcímke. Hasznos tisztában lenni azzal a ténnyel, hogy a vásárlók a legtöbb esetben még a termékcímkén olvasott információk alapján hozzák meg a vásárlási döntést, ami nagy felelősséget jelent a címketervezők és gyártók számára.
Kik nézik leggyakrabban a címkéket?
Bevallásuk szerint egy jó termékcímke átlátható, olvasható és megszokott. Nem egzakt számokkal és értékekkel, hanem szimbólumokkal, ábrákkal alátámasztva kell tartalmaznia a fontos információkat.
A termékcímke milyen információkat tartalmazzon?
A címkék fontos funkciója – az egészséghez, életmódhoz kapcsolódó speciális információk (pl. allegén mentesség, vegán- vagy biotermékek) egyértelmű megjelenítése. Ezek sok esetben még a márkáknál is fontosabbak és a változó hazai, EU-s és nemzetközi jogszabályi környezet miatt is kiemelten kell kezelni.
Az online vásárlási csatornák kiszélesedése és kapcsolódó tartalmak elérése változást hozott. Az okostelefonoknak köszönhetően ezek összekapcsolásával – pl. a címkén elhelyezett QR kóddal – egyre szélesebb fogyasztói rétegeket lehet bevonni.
Weboldal és termékcímke – tudja mi a közös bennük?
A weboldal látogatók kb. 1-3 másodperc alatt döntenek arról, hogy ott maradnak e egy weboldalon. Ha nem találják meg, amit keresnek, vagy nem tartják meg a figyelmüket, akkor elmennek és máshol böngésznek tovább.
A webdesign világa megtanított néhány új dolgot az ital, élelmiszer, étrendkiegészítők és a testápolási termékek iparának termékmenedzsereinek és vezetőinek a hatékony csomagolás- és címketervezésről.
Úgy ahogy a webhely látogatója az online megjelenés legitimitását annak alapján állapítja meg, hogy a webhely hogyan néz ki, a vevő vagy a kiskereskedő pedig a termék címkéje és a csomagolás kialakítása alapján ítéli meg az Ön márkáját, és ezáltal a cégét is. Ugyanez a helyzet egy termék esetében is. Ha a vásárló már a polcon azt látja, hogy a termék címkéje igénytelen, áttekinthetetlen és nem található meg a vásárló számára fontos információk, könnyen előfordulhat, hogy vissza teszi a polcra és a konkurens terméket vásárolja meg.
Más szavakkal,
Ön az, amit a termékcímkéire nyomtat
Tehát, mielőtt a következő terméket piacra dobná a vásárlói számára, ne feledje az alábbi tippeket:
Tetszik? LegyEN rendszeres olvasónk, iratkozZON fel hírlevelünkre!
Kutatási irodalom:
A felületi elemek feladatai és típusai
Tájékozódás a címkék segítségével