Skip to content

NFC címke – az „okos” megoldás

Tudta, hogy van már új módja annak, hogy az ügyfelek még magasabb szinten tudjanak kapcsolódni termékeivel és márkájával? Évek óta létezik és folyamatosan fejlődik egy kiforrott technológia, amely forradalmasította a címke- és csomagolóipart. Ez pedig úgy növelheti a vásárlói interakciót és elégedettséget, hogy közben értékes adatokat szolgáltat a fogyasztóról és a termék életképességéről. Ismerkedjen meg Ön is az NFC címke megoldással!

Kezdjük az alapokkal - Mi az az NFC?

NFC címke
Az NFC, amely a Near Field Communication rövidítése, egy olyan típusú technológia, amely lehetővé teszi az adatok rádióhullámokkal történő továbbítását az egyik eszközről a másikra úgy, hogy megérinti őket, vagy szorosan egymás mellé helyezi őket. Az NFC chipeknek három elsődleges működési módja van:
  • Peer to peer, amely akkor fordul elő, amikor két okostelefon cserél adatokat, például képeket, zenéket és más típusú fájlokat.
  • Olvasási / írási mód, amely lehetővé teszi egy aktív eszköz számára, hogy információt fogadjon egy passzív NFC-eszközről vagy címkéről, amely a címkéző és csomagolóipar által jelenleg alkalmazott fő módszer.
  • A kártyaemulációt, amely lehetővé teszi az NFC-képes eszközök, például az okostelefonok érintés nélküli hitelkártyaként történő használatát, már használják az olyan fizetési rendszerek, mint az Android Pay és az Apple Pay.
  • Mennyire kivitelezhető az NFC címke technológia a csomagolóipar számára?

    Az NFC technológiát korántsem csak koncepcióként vizsgálták már a felsőbb kategóriájú termékekben, például a luxuscikkekben. Például Johnny Walker még 2015-ben nagyszerű értékelést kapott az okos NFC címke megoldással készült Blue Label whisky-je miatt. A címke lehetővé tette az üvegek nyomon követését és személyre szabott üzenetek küldését azoknak, akik megvásárolták a terméküket. Az okostelefonok mindennapi használata révén fokozatosan bővül az okoscímkék szerepe is a márkák és vásárlók közötti kommunikációban.

    Az NFC technológia előnyei a címke- és csomagolóipar számára

    Lehet, hogy jelen cikk olvasása közben felmerült Önben a kérdés: Hogyan segíthet az NFC címke technológia a különböző iparágak számára? Valójában azonban ez a megoldás széleskörű előnyökkel jár azok számára, akik innovatívak és hajlandók felugrani az NFC vonat fedélzetére! A teljesség igénye nélkül nézzünk meg néhány ilyen előnyt:

    Egyedülálló ügyfél-interakció – Mindenki szereti magát különlegesnek érezni, és az NFC-technológia ebben segíthet.  Képes személyre szabott üzeneteket vagy egyedi interakciós formátumokat küldeni, így a címkék önmagukban képesek különbségeket tenni és eladási pontot jelentenek a termékek számára. Mivel ezek a címkék képesek összekapcsolódni az  okostelefonokkal, így lehetővé válik a  a multimédiás integráció is. Vagyis a címke képes például  audió- és a videó üzeneteket megjeleníteni közvetlenül a vásárló okostelefonján.

    Értékes ügyféladatok gyűjtése –A vásárlói adatok mindig is hatalmas értékkel bírtak. Nem véletlenül, hiszen ha egy vállalat minél több információt tud összegyűjteni a vevőiről, annál pontosabban tudja megjósolni a keresletet. Az NFC-kompatibilis technológia arra ösztönzi a fogyasztókat, hogy kapcsolódjanak és lépjenek kapcsolatba a márkákkal. Ez pedig a vállalatok számára lehetővé teszi, hogy a vásárlók viselkedéséről és szokásairól minél részletesebb információkat tudjanak meg.   Az NFC technológia egyszerűen csak összegyűjti azokat az adatokat, amelyeket maguk a fogyasztók  adnak meg, amikor csatlakoznak egy NFC címkéhez. 

    Minőségellenőrzés -Az NFC technológia lehetővé teszi a vállalatok számára a minőségellenőrzés eddig soha nem látott szintjét, mivel a címkék programozhatók a hő érzékelésére. Ez azt jelenti, hogy a gyártók folyamatosan monitorozni tudják a termékek állapotát, így azt is könnyen meg tudják akadályozni, hogy az áru megromoljon.

    Készletkövetés – Az NFC címke megoldása segítségével leegyszerűsödik a termékek szállításának és készletének egyszerű nyomonkövetése. Vagyis percre pontos képet kaphat arról, hogy az adott termékből mennyi van raktáron, illetve hogyan állnak az aktuális kiszállítások és készletek a boltokban.

    Hamisítás– Az NFC technológiának köszönhetően a jövőben  sokkal nehezebb lesz az ilyen címkével ellátott árukat hamisítani. Ezeket ugyanis szinte lehetetlen lemásolni vagy módosítani, és már egy okostelefon segítségével ellenőrizhetjük, hogy a kérdéses címkéhez hozzányúltak-e illetéktelen kezek. Ez különösen hasznos a gyakran hamisított luxuscikkeknél . 

    Hűségprogramok és vásárlás ösztönzők – Az NFC címkék segítenek a vállalatoknak abban, hogy új módon vonzzák be és tartsák fenn a vásárlók érdeklődését. Lehetővé teszik az ügyfél-azonosító gyors és egyszerű ellenőrzését, és sokkal könnyebb lesz  promóciókat, hűségprogramokat, nyereményjátékokat, valamint más vásárlás ösztönzőket szervezni.

     

    Röviden összefoglalva az NFC technológia már lassan egy évtizede készen áll arra, hogy hatalmas hatást gyakoroljon a címke- és csomagolóiparra. 

    Ön mit gondol, lát-e fantáziát az NFC címkében? Ön szerint milyen típusú információkat lehet érdemes hasznosítani az NFC technológián keresztül? Az Ön számára QR kóddal ellátott vagy NFC címke lenne az optimális  megoldás? Tudta, hogy már létezik teljesen újrahasznosítható NFC címke?

    Vegye fel velünk a kapcsolatot ITT, ha a fenti kérdések aktuálisak a számára!