Skip to content

A címke, mint marketingeszköz

Ha a felcímkézett termék megjelenése már a polcon nem sugall minőséget – áttekinthetetlen, olvashatatlan vagy a nyomdai kivitel színvonala kétséges, akkor egyértelműen hátrányba kerül a konkurens termékekkel szemben. Épp ezért minden tekintetben elengetdhetetlen, hogy a termékre minden esetben csakis egy jól átgondolt címke kerüljön.

A vásárlók két alapvető dolgot figyelnek – az árat és a minőséget. Kutatások igazolják, hogy a címke milyen erősen befolyásolja a vásárlói döntéseket – nagy valószínűséggel az utolsó pont, amely meggyőzi a vásárlókat a termék minőségéről és hitelességéről. Épp ezért kellő figyelmet kell kapnia már a tervezésénél és a kivitelezésénél!

A címke a marketingstratégia része!

A címkéje nagy szerepet játszik a marketingben: személyiséget kap általa a termék, információkat nyújt a részletekről, fontos tudnivalókra világít rá és segít megkülönböztetni magát a konkurenciától. Mondhatjuk, hogy a címke a marketingfolyamat döntő mozzanata: a vevők csak egy pillantást fognak vetni a polcon álló árucikkekre és sokszor ez a  pár másodperc győzi meg őket, hogy EZ a termék a legjobb választás. Erre csak egy céltudatosan átgondolt stílusos és jó minőségben kivitelezett, funkcionálisan is jól működő címke képes.
Legyen szó bármilyen termékcímkéről – például egy boros vagy egy több oldalas kozmetikai címke tervezéséről -, a marketingstratégiába be kell építeni a címke fejlesztésének és kivitelezésének folyamatát is.
Mit szeretne üzenni és kommunikálni a termékével? Hogyan tudja mindezt célirányosan kivitelezni? 

Ezeknek  kérdéseknek a megválaszolásához elengedhetetlen egy átfogó, előzetes elemzésre és ötletelésre építő folyamatot kidolgozni. Fontos szem előtt tartani, hogy a megfelelő design és szöveg képes bizalmat kelteni a vásárlóban. Ugyanakkor a címke funkciója – boros címke felülnemesítése, több oldalas címke felnyithatósága – kiviteli minősége is meghatározó benyomásokat keltenek. Ezért ezek együttesen kritikus szerepet játszanak a vásárlási folyamatban: ezen benyomások alapján tudja majd eldönteni a vevő, hogy EZT a terméket akarja.

Alkalmazzon egyedi effekteket a desigban!
Fontos, hogy legyenek saját elképzelések, ötletek. De a megvalósítási irányokat kell a legjobban végiggondolni: a termék üzleti céljának és kommunikációjának alapján tudja legjobban meghatározni a kivitelezést a kreatív grafikus és az innovatív nyomdai megoldásokban jártas szakember közösen. 

Tetszik? LegyEN rendszeres olvasónk, iratkozZON fel hírlevelünkre!

Az egyedi formájú és méretű címkék alapanyaga és címkézhetősége nagyon sokban különbözhet egymástól. Lényeges, hogy az egyedi címke designja és funkcionalitása összhangban legyen a nyomdai minőséggel. Ezzel lehet a kitűnni a versenytársak közül, és ezáltal leginkább meggyőzni a vevőit.

Kiemelt fontossággal bír, hogy milyen színt választ a címkéje alapjának, ugyanis a vásárlók 62-90%-a ez alapján dönt. A választott alapszín pedig könnyen meghatározhatja a kommunikációját és a termékének sorsát is. Az ezüst  például kifinomultságot és eleganciát sugároz, de egyfajta technológiához kapcsolható érzést is kelthet. A barna a fenntarthatóságot, míg a kék bizalmat és tekintélyt közvetíthet. A címkeszínek jelentősségéről az alábbi blogbejegyzésünkben írtunk részletesen.

Illusztráljon, ha szükséges!

Ne spóroljon a nyomtatáson: a minőség a legfontosabb! A címkék – és így a terméke marketingjének – kulcsa a minőségi alapanyag, a vizuális megjelenés és a profi nyomtatás: ha a kezébe veszi, akkor érezni fogja a különbséget két termék között. Szinte ma már nincs lehetetlen kérés a nyomtatás terén, ezért amit megálmodik, az meg is valósítható. Lehet akár papír- vagy műanyag alapanyag, egyedi formájú vagy szabvány méretű, színes vagy egyszínű – magán múlik , hogy pontosan mit és hány darabot szeretne belőle.

címke

Nagyon körültekintően kell kiválasztani, hogy hol gyártatja a címkéket. Ami biztos: megbízható, tartós, jó minőségű és pontos nyomtatásra lesz szükség. Kérjen be több árajánlatot, nézze meg a referenciákat, majd bízza meg a számára legszimpatikusabb szakértői csapatot.