Skip to content
jelölés borító

Amikor nem egy címke a legjobb jelölés

Néhány héttel ezelőtt, egy sportrendezvényeket és koncerteket lebonyolító céghez ajánlottak. A kérésük az volt, hogy nagy értékű eszközeik leltári azonosítására javasoljak címke megoldást. Az ügyféltől kapott előzetes információk alapján, egy extra-permanens biztonsági címke jelölés tűnt jó választásnak. A helyszíni szemlén alaposan megvizsgáltam az eszközök felületeit, átbeszéltük az elvárásokat és a logisztikai folyamatot. Az itt kapott információk alapján elvetettem az eredeti javaslatot. 

Címke vagy jelölés?

Számos esetben alkalmazható egy – az adott felület(ek)re és körülményekre specifikált ragasztójú címke. Ugyanakkor felmerülhet jó néhány egyéb szempont, amelyek alapján már nem biztos, hogy egy címke a legjobb jelölési megoldást. Nem feltétlenül arról van szó, hogy nem létezik a célnak megfelelő alapanyag összetétel vagy ragasztó.

Számtalan tényező befolyásolhatja a helyes döntést. A fizikai és kémiai körülményeken túl, olykor a márka marketinget, az üzleti stratégia érdekeit és a fenntarthatósági szempontokat is mérlegelni kell. Ezen felül az sem mindegy, hogy milyen emberi, vagy gépi erőforrások állnak rendelkezésünkre. Ezek prioritása cégenként is nagyon eltérő lehet. Tapasztaltam már olyat, hogy a technikai elvárások szerint „szuperbiztos” és költséghatékony címkét a marketing szempontok alapján vetették el. Ugyanez fordítva még gyakrabban fordul elő.

Hogyan vegyük figyelembe a követelményeket?

Ebben az esetben a követelmények a következők voltak: ne legyen “feltűnő”, ellenben kamerával vagy vonalkód olvasóval legyen jól olvasható, harmonizáljon az összes eszköz designjával, minimalizáljuk a visszaélési lehetőségeket és mindezek mellett, legyen költséghatékony is.

Problémamegoldó énem ilyenkor szeret kitekinteni a címkés megoldások korlátai mögül, ezért az ügyfél számára ideális jelöléstechnikai lehetőségeket is számításba veszem. Ez most sem történt másképp.

A címkék mellett (vagy a címkékkel kombináltan) számos jelölési megoldás létezik: közvetlen felületi nyomtatás (tintapárnás, TTR), mechanikus beütés, gravírozás, valamint tintasugaras és lézeres technikák – hogy csak a legismertebb eljárásokat említsem. Egyre gyakoribb, hogy ezeket, a jelölendő eszköz belsejébe rejtve, vagy anyagába integrálva alkalmazzák. A címkékhez és a közvetlen jelölési módszerekhez egyaránt integrálhatók 2D-, valamint NFC– és RFID kód olvasási/azonosítási eljárások.

jelölés
Jelöléstechnikák

Alapos mérlegelést követően, ebben a projektben végül nem címkével oldottuk meg a problémát. Egy hordozható, lézeres jelölővel, közvetlenül a jelölendő tárgyak felületére történt az azonosító adatok írása. A munkát, alapos előkészületeket követően, az ügyfél helyszínén végeztük el, azokkal a jelöléstechnikai szakemberekkel, akikkel ezt a berendezést jelenleg is közösen fejlesztjük.

A jelöléssel párhuzamosan rögzítettük az eszközök azonosítóit a raktár adatbázisba, fotókkal dokumentáltuk az eszköztípusokat és a jelölési képet, valamint együttműködtünk a készletezési folyamat automatizálásában.

Mely területeken érdemes a címkézés mellett más jelölési megoldások alkalmazását is mérlegelni?
  • nagy értékű eszközöket bérbeadó és raktározó vállalkozások eszközei (pl: vitrinek, hűtők, sörcsapok, pultok)
  • franchise cégek eszközei
  • rendezvény- és szórakoztatóipari vállalkozások (pl.: világítás-, kép- és hangrögzítés technikai) eszközeinek
leltári azonosítása és védelme céljából.

Önnek is vannak olyan eszközei, amelyek esetében többször felmerült, hogy milyen leltári címke, vagy jelölés lenne megfelelő? Kérjen konzultációt, és vegye fel velünk a kapcsolatot itt