Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.
Milyen üzenetet mond a címke színe a márkájáról?
Megvan már a címke színe? Egy csöppnyi árnyalat is életet lehelhet a mindennapokba, és rendkívülivé alakíthatja a leghétköznapibb terméket is.
Miért fontos a címke színe?
Kutatások kimutatták, hogy a fogyasztók 93%-a 90 másodpercen belül egyedüli szín alapján dönt egy termékről. Ezért, ha kiemelné termékeit a polcon, akkor ezt mindenképpen vegye figyelembe! A szín az első hívójel a szemet gyönyörködtető és vonzó címkék gyártásában, és amellett, hogy azonnali fogyasztói figyelmet kap, a következőkre is felhasználhatja:
- Kiemelhet kulcsszavakat és vásárlói döntéseket meghatározó tartalmi területeket
- Megalapozza a márka identitását
- Üzenet közvetít
Címkespecialista útmutató a címke színeinek legalapvetőbb használatához
Tehát, ha már ismeri a szín fontosságát a fantasztikus címkék készítésében akkor a kérdés – vajon milyen meghatározó színeket érdemes használni a termékek címkéjén?
Ez főleg attól függ, hogy milyen érzéseket szeretne kiváltani a potenciális vásárlóiban, és milyen hangulatot szeretne kiváltani belőlük. Az alábbiakban összegezzük a kutatások alapján igazoltan legfontosabb színeket és a hozzájuk kapcsolódó hangulatokat és érzéseket. Megemlítjük azokat az ideális helyzeteket is, amelyekben ezek a színek a legalkalmasabbak:
Piros
Hangulat: izgalom
Érzések: fiatalság, merészség
A vörös figyelemfelkeltő tulajdonságai miatt nagy népszerűségnek örvend – az összes szín közül a piros az, amely a leggyorsabban és leghatékonyabban vonzza a vásárlók figyelmét. A nyomdai nyelven vöröset, különösen az élelmiszerek címkéihez használják, mivel (állítólag) kiváltja az étvágyat. Érdemes alaposan megfontolnia a vörös szín címkékbe történő beépítését.
Sárga
Hangulat: optimizmus
Érzések: világosság, melegség
A sárga, amelyet gyakran a „legboldogabb” színnek neveznek, általában pozitív érzelmekkel és vidámsággal társul. Ez a fajta szín a legalkalmasabb a gyermekek vagy serdülők számára készült termékekhez.
Lila
Hangulat: kreatív
Érzések: ötletes, bölcs
A liláról azt állítják a szakértők, hogy ötvözi a kék megbízhatóságát és bizalmát a vörös energiájával. A lila színt gyakran kötik a luxushoz, erőhöz és ambícióhoz. Ugyanakkor ez a szín azt is sugallja, hogy a termék vagy márka kreatív, ötletes, nagyszerű, extravagáns. Áruk és szolgáltatások széles körére alkalmazható.
Narancssárga
Hangulat: barátságos
Érzések: vidám, magabiztos
A narancs egy másik figyelemfelkeltő szín, amelyet fel tud használni a címkéken, hogy ezzel is bizalmat és hajlandóságot sugározzon a termékéről. Az orange általában azt üzeni, hogy az adott áru megfizethető.
Kék
Hangulat: bizalom
Érzések: megbízható, erőteljes
A kéket elsősorban akkor használunk, ha azt szeretnénk, hogy a vásárlóknak termékünkről vagy márkánkról a megbízhatóság jusson eszükbe. Elsősorban az elektronikai termékeket árusító vállalatok használják.
Zöld
Hangulat: békés
Érzések: növekedés, egészség
Sokáig a zöld nem volt túl népszerű szín – főleg a élelmiszer-csomagolásokon -, mert az embereknek inkább a fű és a levelek jutottak eszükbe róla, nem pedig egy ínycsiklandozó étel. Az utóbbi időben azonban ez lett a környezettudatosság, fenntarthatóság és természetesség szimbóluma, így ilyen típusú termékek esetén ideális választás a zöld.
Irányelvek, amelyeket figyelembe kell venni a szín használatakor a címkék kiemeléséhez
Azon hangulaton vagy érzelmen kívül – amelyet vásárlóiban szeretne kiváltani – sok más fontos kérdést is figyelembe kell venni, amikor a címke kiemelt színeiről dönt:
- Kiegészítő szöveg és háttér – Biztosítani kívánja, hogy a címke szövege könnyen olvasható legyen bármilyen háttérrel, legyen az a csomagolás vagy maga a termék. Ha víztiszta (azaz „nincs címke hatású”) termékcímkét használ, akkor különösen fontos, hogy szövege jól kontrasztos legyen a termék hátterével.
- Elkülönülés – Biztosítani kell, hogy a címkéjén lévő színek eléggé megkülönböztessék termékét a többi versenytársétól. Fontos, hogy a vásárlók a hasonlóság miatt ne keverjék össze véletlenül egy másik termékkel. Válasszon eltérő színt és különböző stílust a konkurenciától.
- Színek és termékazonosság – A fent említett színpszichológia mentén olyan színeket érdemes használni, amelyek összhangban állnak a kínált termékkel.
- Letisztult design – Van olyan, hogy „túl sok”. Nem érdemes egy csomó élénk színt „fröcskölni” a figyelem felkeltése jegyében – ez már túlzottan zavaró lehet a vásárlói célcsoport számára.
- Célközönség figyelembe vétele – A célközönség kulcsfontosságú döntő tényező lesz abban, hogy milyen színeket alkalmazzon. Például az elsődleges színeket általában gyermekek vagy serdülők számára használják, míg a pasztelleket gyakran nőknek ill. kismamáknak szánt termékeken. A feketét pedig gyakran fehérrel párosítják a luxusközönség számára.
- Színátmenetek – A különböző színátmenetek és színárnyalatok megfelelő használata lehetővé teszi textúrázott és mélységű címke létrehozását, ami még vonzóbbá teszi címkéjét a többi unalmas között!
Örömmel segítünk olyan címkék létrehozásában, amelyek nemcsak színeiben, hanem promóciós funkciókkal és minőségi kivitelezéssel is felhívják a vásárlók figyelmét. Vegye fel velünk a kapcsolatot az info@cimkespecialista.hu e-mail címen, vagy hívjon minket a +36 70 331 9953-as telefonszámon!