Skip to content

Milyen üzenetet mond a címke színe a márkájáról?

Megvan már a címke színe? Egy csöppnyi árnyalat is életet lehelhet a mindennapokba, és rendkívülivé alakíthatja a leghétköznapibb terméket is.

Miért fontos a címke színe?

Kutatások kimutatták, hogy a fogyasztók  93%-a  90 másodpercen belül egyedüli szín alapján dönt egy termékről. Ezért, ha kiemelné termékeit a polcon, akkor ezt mindenképpen vegye figyelembe! A szín az első hívójel a szemet gyönyörködtető és vonzó címkék gyártásában, és amellett, hogy azonnali fogyasztói figyelmet kap, a következőkre is felhasználhatja:

 

  • Kiemelhet kulcsszavakat és vásárlói döntéseket meghatározó tartalmi területeket
  • Megalapozza a márka identitását
  • Üzenet közvetít

Címkespecialista útmutató a címke színeinek legalapvetőbb használatához

Tehát, ha már ismeri a szín fontosságát a fantasztikus címkék készítésében akkor a kérdés – vajon milyen meghatározó színeket érdemes használni a termékek címkéjén?

Ez főleg attól függ, hogy milyen érzéseket szeretne kiváltani a potenciális vásárlóiban, és milyen hangulatot szeretne kiváltani belőlük. Az alábbiakban összegezzük a kutatások alapján igazoltan legfontosabb színeket és a hozzájuk kapcsolódó hangulatokat és érzéseket. Megemlítjük azokat az ideális helyzeteket is, amelyekben ezek a színek a legalkalmasabbak:

Piros

Hangulat: izgalom

Érzések: fiatalság, merészség

A vörös figyelemfelkeltő tulajdonságai miatt nagy népszerűségnek örvend – az összes szín közül a piros az, amely a leggyorsabban és leghatékonyabban vonzza a vásárlók figyelmét. A nyomdai nyelven vöröset, különösen az élelmiszerek címkéihez használják, mivel (állítólag) kiváltja az étvágyat. Érdemes alaposan megfontolnia a vörös szín címkékbe történő beépítését.

Sárga 

Hangulat: optimizmus

Érzések: világosság, melegség 

A sárga, amelyet gyakran a „legboldogabb” színnek neveznek, általában pozitív érzelmekkel és vidámsággal társul. Ez a fajta szín a legalkalmasabb a gyermekek vagy serdülők számára készült termékekhez.

Lila

Hangulat: kreatív

Érzések: ötletes, bölcs 

A liláról azt állítják a szakértők, hogy ötvözi a kék megbízhatóságát és bizalmát a vörös energiájával. A lila színt gyakran kötik a luxushoz, erőhöz és ambícióhoz. Ugyanakkor ez a szín azt is sugallja, hogy a termék vagy márka kreatív, ötletes, nagyszerű, extravagáns. Áruk és szolgáltatások széles körére alkalmazható.

Narancssárga 

Hangulat: barátságos

Érzések: vidám, magabiztos

A narancs egy másik figyelemfelkeltő szín, amelyet fel tud használni a címkéken, hogy ezzel is bizalmat és hajlandóságot sugározzon a termékéről. Az orange általában azt üzeni, hogy az adott áru megfizethető. 

Kék 

Hangulat: bizalom

Érzések: megbízható, erőteljes

A kéket elsősorban akkor használunk, ha azt szeretnénk, hogy a vásárlóknak termékünkről vagy márkánkról a megbízhatóság jusson eszükbe. Elsősorban az elektronikai termékeket árusító vállalatok használják. 

Zöld 

Hangulat: békés

Érzések: növekedés, egészség 

Sokáig a zöld nem volt túl népszerű szín – főleg a élelmiszer-csomagolásokon -, mert az embereknek inkább a fű és a levelek jutottak eszükbe róla, nem pedig egy ínycsiklandozó étel. Az utóbbi időben azonban ez lett a környezettudatosság, fenntarthatóság és természetesség szimbóluma, így ilyen típusú termékek esetén ideális választás a zöld. 

Irányelvek, amelyeket figyelembe kell venni a szín használatakor a címkék kiemeléséhez

Azon hangulaton vagy érzelmen kívül – amelyet vásárlóiban szeretne kiváltani – sok más fontos kérdést is figyelembe kell venni, amikor a címke kiemelt színeiről dönt:

  • Kiegészítő szöveg és háttér – Biztosítani kívánja, hogy a címke szövege könnyen olvasható legyen bármilyen háttérrel, legyen az a  csomagolás vagy maga a termék. Ha víztiszta (azaz „nincs címke hatású”) termékcímkét használ, akkor különösen fontos, hogy szövege jól kontrasztos legyen a termék hátterével.
  • Elkülönülés – Biztosítani kell, hogy a címkéjén lévő színek eléggé megkülönböztessék termékét a többi versenytársétól. Fontos, hogy a vásárlók a hasonlóság miatt ne keverjék össze véletlenül egy másik termékkel. Válasszon eltérő színt és különböző stílust a konkurenciától.
  • Színek és termékazonosság – A fent említett színpszichológia mentén olyan színeket érdemes használni, amelyek összhangban állnak a kínált termékkel.
  • Letisztult design – Van olyan, hogy „túl sok”. Nem érdemes egy csomó élénk színt „fröcskölni” a figyelem felkeltése jegyében – ez már túlzottan zavaró lehet a vásárlói célcsoport számára.
  • Célközönség figyelembe vétele – A célközönség kulcsfontosságú döntő tényező lesz abban, hogy milyen színeket alkalmazzon. Például az elsődleges színeket általában gyermekek vagy serdülők számára használják, míg a pasztelleket gyakran nőknek ill. kismamáknak szánt termékeken. A feketét pedig gyakran fehérrel párosítják a luxusközönség számára.  
  • Színátmenetek  – A különböző színátmenetek és színárnyalatok megfelelő használata lehetővé teszi textúrázott és mélységű címke létrehozását, ami még vonzóbbá teszi címkéjét a többi unalmas között!

Örömmel segítünk olyan címkék létrehozásában, amelyek nemcsak színeiben, hanem promóciós funkciókkal és minőségi kivitelezéssel is felhívják a vásárlók figyelmét. Vegye fel velünk a kapcsolatot az info@cimkespecialista.hu e-mail címen, vagy hívjon minket a +36 70 331 9953-as telefonszámon!